První týden s whole30

V posledním článku jsem Vám představila program Whole30, tady, a sepsala jsem Vám svůj postoj k němu a proč jsem se do něj pustila. Mám za sebou první týden a přicházím s mými dojmy a ukázkou toho, co teda jím, když jsou zakázané obiloviny, luštěniny, přidaný cukr a mléčné výrobky.


Na začátek musím říct, že v rámci W30 se smazávají názvy snídaně, oběd nebo večeře. Jídla jsou označována čísly, tedy první, druhé a třetí jídlo dne. Toto označení mě osobně pomohlo s přecvaknutím ze sladké snídaně na slanou. Neberte to tak, že jsem předtím měla výhradně sladké snídaně, ale ráda jsem si dala třeba ovesnou kaši nebo lívance či vafle. Ve chvíli, kdy ráno jím první jídlo dne, nevadí mi si k pomyslné snídani dát třeba i salát s tuňákem, což jsem dřív měla zařazené jako véču.


Jak můžete vidět, první týden se nesl na vlně vajíček. Ano, je to tak, byla to pro mě přirozená volba. Snažila jsem je doplňovat o šunku a samozřejmě zeleninu. Při W30 se může ovoce, jen v omezeném množství. Většinou jsem si dala ovoce právě při snídani a snažila jsem se to střídat, aby se mi neomrzelo. V případě, že jsem šla před snídaní cvičit, dala jsem si ke snídani celé jablko, jinak jsem si dávala třeba půl hrušky, tři lichi nebo třeba jahody. Kdyby Vás zajímal počet valíček, tak jím podle knížky, kde je psána porce bílkovin do dlaně a vajíček, kolik kdo udrží v jedné ruce. V mém případě se jedná o tři vajíčka, která většinou doplním o nějakou vysokoprocentní šunku nebo maso.


Základním kamenem mého druhého jídla dne je maso, jakékoli. Během prvního týdne převládalo kuřecí, ale měla jsem i ryby - makrelu a kapra. Zbytek se odvíjí podle nálady vařit. Objevuji spojení nové "kaše", nejvíc u mě bodovala kombinace brambory mrkev, chutné jsou ale i brambory s květákem. Pokud jsem líná, volím variantu salátu. Každopádně zjišťuji, že máme v práci malé talíře, protože se mi to všechno většinou na jeden nevejde.


Už při čtení knížky Jídlo na prvním místě jsem si říkala, že je to super, jak je zima, budu večeřet hlavně polévky. Ehm, zatím jsem uvařila jednu a měla jsem ji po dva večery. Jinak jsem jako třetí jídlo dne volila zeleninu a k tomu například vaječnou omeletu plněnou orestovanými játry nebo třeba schwardsvaldskou šunku, vejce a zeleninu. Večeře obvykle, až na ta játra, mívám lehčí a večer už nemám tolik hlad, proto se toho může zdát málo, ale já jsem takto sytá s pokojená. 

První týden jsem co se týče jídla nestrádala, ale samozřejmě mě navštívila cukrová/sacharidová chřipka - měla jsem zimnici,mrazení po těle, a hlavně mě bolela hlava. První tři dny jsem pokaždé bolest přepila a večer usínala s blaženým pocitem, protože mi bylo pěkně. Čtvrtý den jsem ovšem měla nájezd na migrénu, hlava mě bolela jako střep a vzhledem k nutnosti provozuschopnosti jsem si prostě vzala prášek. Vím, že to není podle programu, ale já bych prostě nemohla pracovat.

Tím se také dostáváme k mému přístupu k W30, držím to, beru to jako nástroj k tomu, abych tělo šokovala, rozpohybovala, nastartovala na další cestu za mým hubenějším já, takže třeba dneska jsem program porušila, neúmyslně, napíšu Vám o tom v dalším článku, ale nehroutím se z toho. Jedu dál a věřím, že mé tělo to zvládne a celé ho to připraví na další fáze, které mám naplánované.

Co Vy na to, dali byste si něco?

0 komentářů

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!