Novoroční boubelení

by - 16:05

Po delší době se hlásím zpět a hned do toho jdu rovnýma nohama! Koncem roku jsem sice makala jako ďas, ale jídlo mi moc nešlo, proto jsem se rozhodla s novým rokem začít něco dělat! Koupila jsem si knížku Jídlo na prvním místě a po jejím přečtení jsem se rozhodla jít do programu Whole30. O čem to je, proč do toho jdu a co od toho čekám? Čtěte dál!


Nečekejte, že Vám tady budu psát elaboráty a detailní popisky toho, o čem whole30 je. Z mého úhlu pohledu se jedná o třicetidenní program, během kterého vysadíte možné alergeny, které Vašemu tělu mohou a nemusí způsobovat problémy. Zakázané jsou cukry, mléčné výrobky, obiloviny a luštěniny. Může se ovoce v omezené míře a pokud jím člověk zahání cukrového démona, měl by jej alespoň zpočátku vyřadit úplně. Názvy jídel snídaně, oběd a večeře se stírají do názvů první, druhé a třetí jídlo dne. Ano, jí se třikrát denně. 

Asi si říkáte, že člověk musí mít hlad. No, já jsem zvyklá na pět jídel denně, tak je to pro mě nezvyk, ale rozhodně nic, co by se nedalo zvládnout. Každé ze tří jídel je složeno z masa nebo vajec, tuku a zeleniny. Nic se neváží, vše se konzumuje v přibližném množství. Bílkoviny na velikost dlaně, tuk na velikost palce a zelenina neomezeně. Takže si talíř můžete naložit k prasknutí a dostatečně se zasytíte. Po uplynutí třiceti dnů se postupně zařazují vyřezené potraviny a člověk musí sledovat, co mu dělá a nedělá dobře. Já osobně jsem poslední dobou cítila, že mi nedělá dobře kefír a od tohoto programu si slibuji "alergologický test".


Myslíte si, že je to extrémní? Já jsem toho názoru taky za předpokladu, že tak chce člověk jíst po zbytek života. Vy víte, že já nejsem žádný extrémista a že mám jídlo ráda a ráda si jej užívám, všechno jídlo, i to sladké. A myslím si, že by člověk měl jíst všechno, pokud na určitou surovinu nemá alergii nebo intoleranci, prostě všeho s mírou. Já jsem se ale pro Whole30 rozhodla proto, abych tělo šokovala a začalo pracovat. Protože jsem za loňský rok své tělo zmenšila o několik centimetrů, ale váha se nehla. Vím, že to není o váze, ale když má člověk vysokou váhu, tak to podle mě řešit prostě musí a já to řešit chci. 

Co od toho čekám? Chci tělo šokovat a nastartovat. Proto jsem si dala leden, nejenže je to první měsíc v roce, ale zároveň je to měsíc, během kterého nemívám hodně akcí, nechystám se na žádnou extra dovolenou, a tak se mi bude whole30 dodržovat asi nejlépe. Po těchto třiceti dnech zkusím zařadit všechny potraviny a uvidím, co to se mnou udělá. Poté bych ráda najela jídelníček, který mi připravila Monča, článek o naší spolupráci najdete tady. A tím najet na stravování, co má hlavu a patu. 

Těžko předvídat, jak to dopadne, jsem sotva na začátku, mám za sebou čtyři dny. Jídla můžete sledovat na facebooku nebo tady v postranní liště. Hlad nemám, trochu mě trápí chutě a hlavně cukrová horečka. O tom, jak se cítím a jak pokračuji nicméně očekávejte pár článků. Tento už je dlouhý dost.

Mějte se krásně a napište mi do komentáře, co si o tom myslíte a zda jste někdy whole30 zkoušeli?

You May Also Like

2 komentářů

  1. Super článok! Určite budem sledovať ďalej!:)

    OdpovědětVymazat
  2. Nezkoušela jsem a nebudu :) Ale hodně štěstí :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!